ΣΤΟΝ ΑΠΟΗΧΟ ΤΩΝ ΟΣΩΝ ΓΡΑΨΑΜΕ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΔΡΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Μιὰ ἀναγνώστρια τοῦ περιοδικοῦ μας
διαβάζοντας τὰ ὅσα γράψαμε γιὰ τὴν ἀνδρικὴ καὶ τὴ γυναικεία ψυχολογία βρῆκε ἕνα
πολὺ γουστόζικο τρόπο νὰ ἐκφράση τὴ συμφωνία της μὲ τὰ γραφόμενά μας στέλνοντάς
μας τὸ παρακάτω ἀστεῖο ἀλλὰ μὲ πολλὴ ἀλήθεια κείμενο:
«Ἕνας δάσκαλος Ἰσπανικῶν ἐξηγοῦσε στὴν τάξη του ὅτι στὰ Ἰσπανικά, ἀντίθετα ἀπὸ τὰ Ἀγγλικά, τὰ οὐσιαστικὰ εἶναι εἴτε ἀρσενικὰ εἴτε
θηλυκά. Τὸ σπίτι γιὰ παράδειγμα εἶναι θηλυκὸ “λα κάζα” ἐνῶ τὸ μολύβι εἶναι ἀρσενικὸ
“ελ λαπίζ”.
Ἕνας μαθητὴς ρώτησε: “Τὶ γένος εἶναι τὸ κομπιούτερ;”. Ἀντὶ
νὰ δώσει ἀπάντηση, ὁ δάσκαλος χώρισε τὴν τάξη σὲ δύο ὁμάδες, ἀγόρια καὶ
κορίτσια, καὶ τοὺς ζήτησε κάθε ὁμάδα μόνη της νὰ ἀποφασίσει ἂν τὸ κομπιοῦτερ θὰ
ἔπρεπε νὰ εἶναι ἀρσενικὸ ἢ θηλυκό. Σὲ κάθε ὁμάδα ζήτησε νὰ δώσει τέσσερα ἐπιχειρήματα
γιὰ τὴν ἀπάντησή της.
Ἡ ὁμάδα τῶν ἀγοριῶν ἀποφάσισε ὅτι τὸ κομπιοῦτερ πρέπει ὁπωσδήποτε νὰ εἶναι
γένους θηλυκοῦ “λα κομπιούτερ” γιατί:
1. Κανεὶς παρὰ μόνο
ὁ δημιουργός του καταλαβαίνει τὴν ἐσωτερική τους λογική.
2. Ἡ γλῶσσα ποὺ
χρησιμοποιοῦν γιὰ νὰ ἐπικοινωνήσουν μὲ ἄλλα κομπιοῦτερ εἶναι ἀκατανόητη σὲ ὅλους
τοὺς ἄλλους.
3. Ἀκόμη καὶ τὰ
μικρότερα λάθη ἀποθηκεύονται σὲ μακροπρόθεσμη μνήμη γιὰ πιθανὴ ἐπαναφορὰ στὴν ἐπιφάνεια.
4. Μόλις δεσμευτεῖς
μ’ αὐτά, συνειδητοποιεῖς ὅτι ξοδεύεις τὸ μισὸ μισθό σου γιὰ νὰ τοὺς πάρεις ἀξεσουάρ.
Ἡ ὁμάδα τῶν κοριτσιῶν ὡστόσο συμπέρανε ὅτι τὰ κομπιοῦτερ θὰ εἶναι γένους ἀρσενικοῦ
“ελ κομπιούτερ” γιατί:
1. Γιὰ νὰ κάνεις
κάτι μ’ αὐτὰ πρέπει νὰ τὰ ἀνάψεις.
2. Ἔχουν πολλὰ
δεδομένα ἀλλὰ παρ’ ὅλα αὐτὰ δὲ μποροῦν νὰ σκεφτοῦν μόνα τους.
3. Ὑποτίθεται ὅτι σὲ
βοηθοῦν νὰ λύσεις τὰ προβλήματά σου ἀλλὰ τὸν πιὸ πολὺ καιρὸ τὰ ἴδια
εἶναι τὸ πρόβλημα.
4. Μόλις δεσμευτεῖς
μ’ ἕνα ἀπ’ αὐτὰ συνειδητοποιεῖς ὅτι ἂν εἶχες περιμένει λίγο περισσότερο θὰ εἶχες
πάρει καλύτερο μοντέλο.»
«ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΥΛΟΓΙΑ» Ἀριθ. Φύλλου 43
Φεβρουάριος 2006
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου