ΘΑ ΠΟΥΛΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΤΗΝ
ΑΓΙΑ
ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΤΗΝ
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ;
Τὰ
γεγονότα στὴν πολιτικὴ καὶ οἰκονομικὴ σκηνὴ τῶν τελευταίων ἑβδομάδων ἔφεραν τὰ
πάνω κάτω, καὶ προκάλεσαν ἔντονες ἀντιδράσεις, ἄκρως ἀντίθετες μεταξύ τους. Ἀπὸ
τὴ μία πλευρὰ συναντοῦμε μιὰ ἔντονη τάση αὐτοκριτικῆς καὶ ἔντονες προσπάθειες ἐπανορθώσεως
ἐκ μέρους τοῦ Ἐλληνικοῦ λαοῦ, ὁ ὁποῖος στὴ συντριπτική του πλειοψηφία λίγο
φταίει, καί, ἀπὸ τὴν ἄλλη πλευρά, πρωτοφανεῖς ἐπιθέσεις κυρίως ἀπὸ τὴν πλευρὰ τῆς
Γερμανίας διὰ στόματος πολιτικῶν καὶ δημοσιογράφων.
Ὅσο ἀκραῖες καὶ ὑπερβολικὲς καὶ ἂν μᾶς
φαίνονται αὐτὲς οἱ ἀντίθετες ἀντιδράσεις, ὑπάρχει ἐξήγηση καὶ ὑπάρχουν οἱ ἀφορμές.
Ὁ Ἐλληνικὸς λαὸς αἰσθάνεται συνένοχος, ἐπειδὴ δὲν ἐμπόδισε μὲ ὅλες τὶς
δυνατότητές του τοὺς ξένους πρὸς τὴν πίστη καὶ τὴν ἐθνικὴ συνείδηση κλέφτες μὲ Ἐλληνικὸ
δελτίο ταυτότητος· οἱ δὲ Δυτικοευρωπαῖοι φοβοῦνται ὅτι «θὰ παρασυρθοῦν στὴν
οἰκονομικὴ κρίση καὶ θὰ καταγράψουν ἀπώλειες στὸ ἐπίπεδο τῆς εὐημερίας τους» (Ἐφημερίδα
Bild 23-2-2010). Ἐνῶ μιὰ ματιὰ στὴν ἱστορία φανερώνει, πόσο ἀδικαιολόγητη
εἶναι αὐτὴ ἡ πολεμική, διότι ποτὲ δὲν πείνασαν οἱ «καλοὶ» Εὐρωπαῖοι ἐξ αἰτίας τῶν
«κακῶν» Ἐλλήνων, ἐν τούτοις φοβοῦνται πραγματικά, ἐπειδὴ δὲν ἀντέχουν «νὰ
συναντήσουν ἀκόμα ἁντίδραση». (Bild 23-2-2010).
Ἀπὸ ἐκεῖ φαίνεται ὅτι τὸ πρόβλημα εἶναι
καθαρᾶ πνευματικὸ καὶ κυρίως δογματικό. Στόχος τῶν προασπιστῶν τοῦ πλούτου εἶναι
ἡ Ὀρθόδοξη Ἐλλάδα, ὄχι οἱ δορυφόροι τῆς Δύσεως ποὺ ἔφεραν μὲ τὶς εὐλογίες καὶ σὲ
στενὴ συνεργασία μὲ τοὺς νῦν ἐπικριτὲς τὴν
χώρα μας στὴν παροῦσα οἰκονομικὴ καὶ πνευματικὴ κατάπτωση. Τώρα καλεῖται ὁ λαὸς
νὰ πληρώση τὰ σπασμένα. Ἀπὸ τοὺς κλέφτες δὲν ζητάει κανεὶς τό λόγο.
Καὶ δὲν φτάσαμε τυχαῖα ἐδῶ ποὺ
φτάσαμε, ἀλλὰ σταδιακὰ καὶ συστηματικά. Στὴν ἀρχὴ ἦταν τὸ καλόπιασμα μὲ
πλούσιες ἐπιδοτήσεις, οἱ ὁποῖες εἶχαν σκοπὸ νὰ κάμψουν τὶς τυχὸν ἐπιφυλάξεις καὶ
νὰ ἐξαγοράσουν τήν ἐμπιστοσύνη. Φαίνεται ὅτι πρὸς τιμή μας δὲν ἐπετεύχθη πλήρως
αὐτὸς ὁ σκοπός. Γι’ αὐτὸ τώρα μεταχειρίζονται ἄλλες μεθόδους, μᾶς ὑβρίζουν καὶ
μᾶς ταπεινώνουν μὲ σκοπὸ νὰ μᾶς ὁδηγήσουν σὲ μιὰ νέα ἅλωση. Ἀλλὰ εὐτυχῶς καὶ
πάλι τὰ ἀποτελέσματα δὲν θὰ εἶναι τὰ ποθητά τους. Πάλι ἀπορροῦν πῶς ὑπάρχουν
φωνὲς ποὺ σκέπτονται τὴν ἐπαναφορὰ τῆς Δραχμῆς καὶ ποὺ δὲν ἐξευτελίζονται
μπροστὰ στοὺς ψευδοσωτῆρες, ὥστε νὰ θυσιάζουν τὰ πάντα στὸ βωμὸ τοῦ εἰδώλου «Εὐρώ».
Δὲν εἶναι αὐτὸ δικό μας κατόρθωμα, ἀλλὰ
εἶναι ἡ ἀπάντηση «τῆς τῶν εἰδώλων τὸν δόλον ἐλεγξάσης», ὅπως ψάλλουμε στὸν Ἀκάθιστο
Ὕμνο. Ἀκριβῶς αὐτὸ τοὺς ζεματάει. Οἱ ὑπήκοοι τοῦ Πάπα, οἱ διάδοχοι τοῦ Βαρλαάμ
καὶ τοῦ Νίτσε δὲν δέχονται ὅτι ὁ πεθαμένος Θεὸς ἐνεργεῖ καὶ δίνει χάρη καὶ
δύναμη σὲ “ἀνθρωπάκια” ποὺ πιστεύουν ἀκόμα καὶ δὲν θεωροῦν ἀνάγκη νὰ
προσφεύγουν στὸν Εὐρωπαῖο ὑπεράνθρωπο μὲ τὸ παντοδύναμο Εὐρώ του.
Ἀκόμα περισσότερο τοὺς καίει τὸ ὅτι δὲν
τοὺς δίδεται τὸ δικαίωμα γιὰ τέτοιες προσβλητικὲς ἐπιθέσεις σὰν αὐτὲς τῶν
τελευταίων ἡμερῶν. Πάντοτε, καὶ τὰ παλαιότερα χρόνια καὶ στὴ σύγχρονη ἱστορία
συναντοῦσαν οἱ Εὐρωπαῖοι καὶ οἱ δορυφόροι τους τὴν πλέον εὐγενικὴ ἀντιμετώπιση
καὶ φιλοξενία.
Ἂς τὸ δοῦμε στὸ παράδειγμα τοῦ ἀνωτέρω
ἀναφερομένου αἱρετικοῦ λογίου μοναχοῦ Βαρλααάμ ἀπὸ τὴν Καλαβρία τῆς Νοτίου Ἰταλίας.
Ὅταν ἔφτασε τὸ 1326 στὴν Κωνσταντινούπολη τὸν ὑποδέχθηκε ὁ ἴδιος ὁ αὑτοκράτωρ Ἀνδρόνικος
Γ΄ , καὶ ὁ πρωθυπουργὸς Ἰωάννης Κατακουζηνὸς τὸν πρότεινε γιὰ καθηγητὴ στὸ
πανεπιστήμιο τῆς Βασιλευούσης. Παντοῦ βρῆκε ὁ Βαρλαὰμ ἀνοιχτὲς πόρτες καὶ ἀπελάμβανε
μεγάλες τιμές, μέχρι ποὺ ἀπεκαλύφθησαν τὰ δόλιά του σχέδια. Ὅταν δὲ ὁ Ἅγιος
Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς ἀνέτρεψε μὲ ἀτράνταχτα ἐπιχειρήματα τὶς αἱρτικές του
διδασκαλίες, τότε ἀπεκάλυψε ὁ Βαρλαὰμ τὸ πραγματικό του πρόσωπο. Γράφει σχετικῶς
ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Γόρτυνος καὶ Μεγαλοπόλεως κ. Ἰερεμίας: «Ὁ Βαρλαὰμ ἦταν
ἕνας ὑπερήφανος, πολὺ ὑπερήφανος τύπος. Ἐθίγη ἀπὸ τὶς παρατηρήσεις τοῦ ἁγίου
Γρηγορίου καὶ σὲ στιγμὴ τοῦ ὑπερφίαλου ἐγωϊσμοῦ του εἶπε γι’ αὐτόν “Ταπεινώσω τὸν
ἄνδρα”! Αὐτὸς εἶναι ὁ Βαρλαὰμ σ’ ὅλο τὸ μεγαλεῖο!
(Ὁ
Ἅγ. Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς καὶ ἡ Θεολογία του, Δημητσάνα 2007, σελ. 74).
Μήπως σήμερα δὲν ἰσχύουν τὰ ἴδια;
Μήπως σήμερα δὲν γίνονται δεκτοὶ ὅλοι οἱ ἀλλότριοι μὲ τιμὲς καὶ δὲν τοὺς
προσφέρονται μεγάλα ἀξιώματα; Μήπως δὲν προτιμοῦνται τὰ προϊόντα τους, πολλὲς
φορὲς σὲ βαθμὸ ξενομανίας;
Ἀλλὰ παρὰ ταῦτα ἕνα πρέπει νὰ ξέρουν:
Δὲν θὰ θυσιάσουμε τὴν Ἀνάσταση γιὰ τά τριάκοντα ἀργύρια τοῦ Ἰούδα τῆς κάθε ἐποχῆς!
Καὶ ὅσο μεγαλώνει ἡ πίεση, τόσο «ἡ τῶν εἰδώλων τὸν δόλον ἐλέγξασα» Ὑπέρμαχος
Στρατηγός πλατύνει τὴ σκέπη της καὶ ἄλλο τόσο θὰ περιορίσει τοὺς Εὐρω-ειδωλολάτρες
τῶν παπῶν - ἐκπροσώπων τοῦ θανόντος Θεοῦ.
Πολὺ ἐπίκαιρα ἀκούγονται πάλι τὰ
λόγια, τὰ ὁποῖα ἔγραψε ὁ ἀείμνηστος Φώτης Κόντογλου πρὶν ἀπὸ 46 χρόνια στὸν «Ὀρθόδοξο
Τύπο»: «Σήμερον κρεμᾶται ἡ Ὀρθοδοξία ὑπὸ τῶν νέων Γραμματέων καὶ Φαρισαίων.
Στέφανον ἐξ ἀκανθῶν περιτίθεται ἡ Νύμφη τοῦ Χριστοῦ. Ψευδῆ πορφύραν
περιβάλλεται ἡ περιβάλλουσα τὴν ἁγίαν Αὐτοῦ Πίστιν διὰ τῶν μαρτυρικῶν καὶ
καθημαγμένων χειρῶν της. Ραπίσματα καταδέχεται ἡ σεβασμία μήτηρ τῶν Χριστιανῶν.
Ἥλοις προσηλώθη ἡ Μία, Ἁγία, Καθολικὴ καὶ Ἀποστολικὴ Ἑκκλησία. Λόγχῃ ἐκεντήθη
παρὰ τοῦ Ρωμαίου δημίου ἡ Μήτηρ τῶν Ἐκκλησιῶν. Προσκυνοῦμεν Σου τὰ πάθη, Ὀρθοδοξία.
Δεῖξον ἡμῖν καὶ τὴν ἔνδοξόν Σου Ἀνάστασιν».
π. Γεώργιος Χάας
«ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΥΛΟΓΙΑ» Ἀρ. Φύλλου 93
Μάρτιος 2010
Σημ. Συντάξεως: Ὁ π. Γεώργιος Χάας εἶναι Γερμανικῆς καταγωγῆς ἁλλά ἡ
ψυχή του ἀνήκει στήν μοναδική Πατρίδα μας, τήν Ὀρθοδοξία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου