Μὲ χαρὰ δημοσιεύουμε στὶς σελίδες μας τὰ δύο παρακάτω κείμενα–ἐπιστολὲς ἀναγνωστῶν
τοῦ περιοδικοῦ μας.
«“Ἱερὴ” ἀποβλάκωση καὶ καταξιωμένη ἀναισχυντία
Οἱ ἐκφράσεις
“ἱερὴ” φλόγα, συγκίνηση γιὰ τὴν “ἱερὴ” φλόγα, ὑποδοχὴ τῆς “ἱερῆς” φλόγας, ἔφυγε, ἦρθε, διανυκτέρευσε ἡ ἱερὴ
φλόγα, ἱερὸς βράχος, ἱερότητα τῶν ὀλυμπιακών
ἀγώνων, ἱερὸς χῶρος (γιὰ τὸ «Ἡρώδειο, Ἐπίδαυρο καὶ δὲν ξέρω τὶ ἄλλο) ἀκούστηκαν
μὲ τέτοια συχνότητα καὶ ὑστερία, λὲς καὶ κάποιοι προσπαθοῦν νὰ τὶς ριζώσουν στὸ
τόπο αὐτὸ μὲ τὸ ἔτσι θέλω.
«Ἡ
“ἱερότητα” δὲ αὐτῶν προβάλλεται καὶ περιφρουρεῖται μὲ κάθε τρόπο ἀπὸ κάθε ἄτομο,
κυρίως κουλτουριάρη. Καμία βεβήλωση δὲν ἐπιτρέπεται ἀπὸ κανένα “ἄξεστο”, “ἀμύητο”
καὶ “σκοταδιστή”. Κάθε ἐκδήλωση ποὺ ἀπάδει αὐτῆς τῆς ἱερότητος καταγγέλλεται ὁμοφώνως
καὶ καταδικάζεται ἀπὸ συγκεκριμένους θεματοφύλακες (δημοσιογράφους, Sθοποιοὺς
κ.ἄ. γνωστοὺς κυρίους ἢ κυρίες).
Καὶ
μέσα σὲ ὄλα αὐτά, κάποια ἀπὸ “ἱερὰ” τέρατα, τὸ τέρατα χωρίς εἰσαγωγικά, τῆς
κουλτούρας, τρομάρα μας, τῆς δημοσιογραφίας καὶ τῆς δημόσιας ζωῆς δὲν δέχονται
τὶς ὑποδείξεις γιὰ τὴν ἱερότητα του περιβάλλοντος χώρου τῶν ἱερῶν ναῶν καὶ ἐξανίστανται
μὲ θράσος καὶ ἀναίδεια κατὰ τῶν οἰκείων Μητροπολιτῶν ποὺ τολμοῦν νὰ κάνουν λόγο
γιὰ αὐτὸ καὶ νὰ δηλώσουν ὅτι δὲν εἶναι κάθε ἐκδήλωση (ὅπως θεατρικὴ παράσταση )
κατάλληλη γιὰ ὁπουδήποτε. Δὲν θέλουν νὰ ἀκούσουν ἄλλο ἀπὸ αὐτὸ ποὺ ἔχουν στὸ
μυαλό τους.
Μὲ
τὴν συμπαράσταση τῶν Μέσων, μὲ φασιστικὸ θὰ ἔλεγα τρόπο, παραποιοῦν τὴν ἀλήθεια
καὶ παραπληροφοροῦν ἔτσι ὥστε νὰ φανεῖ ὅτι ὁ σκοταδισμὸς βασιλεύει στὴν Ἐκκλησία
μας καὶ στοὺς ποιμένες της.
Τὸ
γεγονὸς ποὺ συνέβη στὶς Σέρρες μαρτυρεῖ γιὰ τὰ παραπάνω ἀλλὰ μαρτυρεῖ ἐπίσης καὶ
τὸ πῶς ἐμεῖς οἱ ὀρθόδοξοι πολιτευόμαστε.
Μὲ
μισόλογα, μὲ κόμπλεξ ἔναντι τοῦ πολιτισμοῦ ποὺ θέλουν νὰ ἐπιβάλλουν, ἔχουμε
μερίδιο εὐθύνης γιὰ τὴν ἔκταση ποὺ παίρνουν αὐτὰ τὰ φαινόμενα.
Πολλὲς
φορὲς τὰ συντηροῦμε καὶ τὰ ὑποθάλπουμε μὲ τὴ συμμετοχή μας.
«Ἡ
ἐποχὴ τῆς “ἱερῆς” ἀποβλάκωσης εἶναι ἐδῶ.
Γιὰ
νὰ δοῦμε πότε θάρθει καὶ ἡ ἐποχὴ τῆς ἱερῆς ἐπαγρύπνησης.
Παναγιώτης
Χρυσικός»
«Μόνο τὸν Ἀρχιεπίσκοπό μας θὰ λογοκρίνουμε;
Ἀγαπητὴ Εὐλογία,
Τὸ παρακάτω κείμενό μου ἔστειλα σὰν ἀπάντηση
σὲ ἡμερήσια ἐφημερίδα ἀλλὰ μέχρι σήμερα δὲν δημοσιεύθηκε. Σᾶς παρακαλῶ νὰ τὴν
φιλοξενήσετε στὸ Περιοδικό μας. Πρόκειται γιὰ τὴν ἀσεβῆ θεατρικὴ παράσταση ποὺ ἀξίωσαν
οἱ ὑπεύθυνοι νὰ δοθῆ ἔξω ἀπὸ μιὰ Ἐκκλησία τῆς Μητροπόλεως Σερρῶν.
1. Ὁ χῶρος ποὺ θὰ δινόταν ἡ παράσταση
δὲν ἦταν δίπλα στὸν ἱερὸ Ναὸ τοῦ Ἁγίου Νικολάου, ἀλλὰ μπροστὰ ἀκριβῶς.
Ὁ δήμαρχος τῆς πόλης, Ἰωάννης
Μωϋσιάδης ὀρθὰ ἔπραξε. Δὲν ἀπηγόρευσε τὴν παράσταση τοῦ Ἀριστοφάνη «Ὁ
Πλοῦτος». Ἀπηγόρευσε τὴν πραγματοποίησή της στὸν συγκεκριμένο χῶρο,
δηλαδὴ μπροστὰ στὸν ἱερὸ Ναό. Αὐτὴ εἶναι ἡ ἀλήθεια. Ὑποσχέθηκε μάλιστα σὲ
συνέντευξη τύπου ὅτι ἡ πόλη σύντομα θὰ ἀποκτήσει θερινὸ θέατρο, ὅπου θὰ μποροῦν
ἀκόμη νὰ παίζονται καὶ παραστάσεις ποὺ ἐνοχλοῦν. Ποῦ εἶναι τὸ παράλογο;
2. Καταπιάνεστε μὲ τὴν ἀποκαθήλωση τοῦ
«πίνακα» τοῦ Κορντιέ. Λυπᾶμαι εἰλικρινᾶ ποὺ κάνετε ἀρνητικὴ ἀναφορὰ στὸ θέμα. Ὅταν
προκαλεῖται βάναυσα ἡ πίστη τῆς συντριπτικῆς πλειοψηφίας τοῦ λαοῦ μας, ἡ κίνηση
αὐτὴ τῆς ἀποκαθήλωσης τοῦ πίνακα ἦταν τὸ λιγότερο ποὺ μποροῦσε νὰ γίνει.
3. Ἀναφέρετε ἐπίσης ὅτι ὑπάρχουν Ἑλληνορθόδοξοι
Χριστιανικοὶ Ναοὶ σὲ μουσουλμανικὲς χῶρες, χωρὶς νὰ ἐκδηλώνονται ἀπὸ τὴν ἄλλη
πλευρὰ ἀντιδράσεις.
Δὲν εἴδαμε νὰ σεβαστοῦν οἱ Τοῦρκοι τὴν
Ἁγία Σοφία στὴν Κωνσταντινούπολη. Τὴν μετέτρεψαν σὲ τζαμί, σὲ ἀντίθεση μὲ ἐμᾶς
ποῦ διατηροῦμε σὲ διάφορες πόλεις μας τὰ τζαμιά τους.
Καὶ ἐπειδὴ κ. Διευθυντὰ ἐπανειλημμένως
ἐπιτίθεσθε στοὺς Μητροπολῖτες μας καὶ δὴ στὸν Ἀρχιεπίσκοπο Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος
Μακαριώτατον κ. Χριστόδουλο, σᾶς θυμίζω πὼς σὲ πολιτικοκοινωνικὰ θέματα κι ἄλλοι
θρησκευτικοὶ ἡγέτες κατὰ καιροὺς παίρνουν δημόσια θέση.
Πρὶν λίγους μῆνες διαβάσαμε στὸν ἡμερήσιο
τύπο πὼς ὁ ἐκπρόσωπος τῆς Αὐστριακῆς Ρωμαιοκαθολικῆς Ἐκκλησίας κ. Ἔγκον
Καπελάρι, σὲ συνέντευξή του ἐνώπιον τοῦ τηλεοπτικοῦ κοινοῦ τῆς χώρας του, ἐξέφρασε
τὴν ἀντίθεσή του στὴν ἔνταξη τῆς Τουρκίας στὴν Εὐρωπαϊκὴ Ἕνωση, ὑποστηρίζοντας ὅτι
ἡ Εὐρωπαϊκὴ Ἕνωση θὰ εἶχε προβλήματα ἐνσωματώνοντας ἕνα κράτος 80 ἑκατομμυρίων ἀνθρώπων,
μὲ πολὺ διαφορετικὴ πολιτισμικὴ ταυτότητα. Ἐπιπλέον ἀνέφερε ὅτι τὰ ἰσλαμικὰ
κράτη δὲν καλλιεργοῦν τὴν ἀμοιβαιότητα καὶ συνεπῶς δὲν θὰ ἔδιναν ποτὲ τὴν
δυνατότητα λειτουργίας σὲ μιὰ χριστιανικὴ ἐκκλησία στὸ ἔδαφός τους. Ἐξέφρασε δὲ
τὴν ἀνησυχία του γιὰ τὴν ταχύτατα πολλαπλασιαζομένη μουσουλμανικὴ κοινότητα τῆς
Εὐρώπης καὶ τόνισε ὅτι δὲν πρέπει νὰ τῆς ἐπιτραπεῖ νὰ ἐξοβελίσει τὴν κυρίαρχη
κουλτούρα τοῦ χριστιανισμοῦ ποὺ εἶναι ἡ κληρονομιὰ τῆς Γηραιᾶς Ἠπείρου.
Αὐτὰ γιὰ τὴν ἀποκατάσταση τῆς ἀλήθειας.
Εὐχαριστῶ γιὰ τὴν φιλοξενία.
Μπιμπίτας
Τριαντάφυλλος»
«ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΥΛΟΓΙΑ» Ἀρ.
Φύλλου 24-26
Σεπτέμβριος 2004
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου